Férfiak vs. Ösztrogéndominancia vs. Tesztoszteronhiány

Férfiaknál is létezik ösztrogéndominancia? IGEN

Férfiak is hiányolhatják a progeszteront? IGEN 

Mindennek köze van a tesztoszteronhiányhoz? IGEN

HOGYAN? 

A progeszteron a tesztoszteron hormon előhormonja, mely minden olyan funkciót képes javítani, mely tesztoszteront igényel.

Hormonok kapcsolata: a férfiak tesztoszteron szintje a progeszteron hiány következtében folyamatosan egy agresszív hormonná alakul át az úgynevezett dihidrotesztoszteronná (DHT). A tesztoszteronszint csökkenéséért ez a hormon felel, mely csak kis mértékben jótékony a férfiakban.

A tesztoszteront egy enzim alakítja át DHT-vé, mely enzim túlműködik, ha progeszteron hiány van a szervezetben.

Úgy történik ez, hogy az enzim túl sok tesztoszteront alakít át DHT-é, ha nincs elég progeszteron. A progeszteron az egyetlen gátló tényező, ami megakadályozza az enzim túlműködését ezáltal felel a hormonegyensúly felborulásáért is.

Ennek az oka pedig az ösztrogéndomináns állapot hosszú távú kialakulása. A férfiakat ugyanúgy érinti ez a problémakör, csak nem olyan agresszív tünetek kíséretében mint a hölgyeket. Lássunk egy kettőt:

Tünetek:

  • depresszió, ingerlékenység
  • csökkent izomzat
  • mellnagyobbodás
  • prosztatamegnagyobbodás
  • alvászavarok
  • fejtetői hajritkulás
  • vizelési panaszok
  • potenciazavarok-, libidócsökkenés
  • elhízás
  • rosszindulatú elváltozások

<img class=”aligncenter size-full wp-image-1746″ src=”http://voltig.hu/wp-content/uploads/2016/07/ferfi-nemiszerv.jpg” alt=”ferfi-nemiszerv” width=”400″ height=”465″ srcset=”http://voltig generic cialis 100mg.hu/wp-content/uploads/2016/07/ferfi-nemiszerv.jpg 400w, http://voltig.hu/wp-content/uploads/2016/07/ferfi-nemiszerv-258×300.jpg 258w, http://voltig.hu/wp-content/uploads/2016/07/ferfi-nemiszerv-220×256.jpg 220w, http://voltig.hu/wp-content/uploads/2016/07/ferfi-nemiszerv-187×217.jpg 187w” sizes=”(max-width: 400px) 100vw, 400px” />

Megoldások:

  • alvás mennyiségének és minőségének javítása
  • káros szenvedélyek: alkohol, cigaretta fokozatos mérséklése
  • sport heti háromszor 60 percben
  • friss levegőn tartózkodás minél többet
  • megfelelő arányú fehérje, szénhidrát, zsír bevitele
  • a domináns hormontermelő szerv ingerlésének megszüntetése azáltal, hogy nem eszünk több mirigyet stimuláló ételt
  • célirányos tápanyaghiánypótlás
  • kapcsolatok rendezése: mentális, érzelmi állapot javítása érdekében
  • minőségi idő rendszere beiktatása: Gary Chapman Az 5 szeretetnyelv című hasznos könyv utóbbi kettő pont indulásához

 

Eredményt akarok elérni!